Arhive lunare: mai 2016

Clasele de grup la care poti merge in perioada sarcinii

Chiar daca urmeaza sa devii mama, nu trebuie sa renunti la toate antrenamentele pe care le frecventai pana de curand. Trebuie doar sa faci mici modificari.

Dupa ce ai trecut de primul trimestru de sarcina si totul se desfasoara normal, iar medicul ti-a recomandat sa faci sport, iti poti relua programul de la sala. Ai grija doar, ca odata ce ajungi la clasa sa ii spui antrenorului ca esti insarcinata – astfel, iti va putea adapta o parte dintre exercitii. Mai jos ai o lista cu ore la care poti merge si una cu cele pe care trebuie sa le eviti.

Mergi in continuare, dar ajusteaza-le

Body Pump. Nu are impact asupra fatului si poti adapta in permanenta greutatile nevoilor tale.

CXWORX. Exercitiile de la aceasta clasa minimizeaza riscul rupturilor de perete abdominal in timpul sarcinii.

Pilates si Yoga. Sunt programe cu impact redus care iti vor imbunatati respiratia, flexibilitatea si tonusul muscular.

Aqua. In apa nu exista nici un risc de impact, asa ca poti merge linistita la astfel de clase.

TRX. Cat timp respecti regulile de baza pentru exercitiile din timpul sarcinii, nu e cazul sa renunti complet la TRX. Evita genuflexiunile cu saritura sau cele prea adanci ori exercitiile in care nu ai deloc stabilitate.

Renunta pentru o vreme

Body Combat si Kick Box. Din cauza schimbarilor hormonale din timpul sarcinii, articulatiile sunt mai instabile, iar loviturile din timpul exercitiilor iti pot aduce probleme, mai ales in zona pelvisului si a soldurilor.

Grit Plyo si Grit Strength. Sunt antrenamente extrem de solicitante, in care faci multa sarituri si trebuie sa lucrezi cu greutati foarte mari.

Kangoo Jumps. Ne repetam, dar e necesar: sariturile sunt unul dintre exercitiile la care nu ar trebui nici sa visezi pe durata sarcinii.

Martina Bravena este Group Fitness Coordinator si Schwinn Master Instructor.

See more here