Arhive lunare: iunie 2015

In Saptamana Franceza, la Lidl descoperi rafinamentul culinar frantuzesc

Din 29 iunie incepe calatoria in lumea rafinamentului culinar frantuzesc, alegand produsele Duc de Coeur disponibile in Saptamana Franceza la Lidl.

Rasfata-ti papilele gustative cu branzeturile autentice pentru care francezii sunt atat de renumiti. Incearca branza Brie (17.49 lei), Brique (9.49 lei), Petit Saint Paulin (14.49 lei), branza moale frantuzeasca (8.99 lei), branza cu mucegai albastru (7.99 lei) sau Camembert (8.99 lei). Poti opta si pentru specialitatile de branza frantuzeasca de diverse sortimente (11.99 lei), pentru branza frantuzeasca feliata (6.99 lei) sau pentru rulourile de branza (11.49 lei).

Asociaza branzeturile alese cu vinul potrivit de la Lidl. Vinuri precum cel rosu sec Cotes du Rhone  Fruite (14.99 lei), cel rose sec Costieres de Nimes (14.99 lei) sau cel alb sec Ventoux Harmonie (19.99 lei) pot oferi mai mult stil si rafinament culinar meselor servite.

Lasa-te fascinat si de produsele de patiserie cu arome fine. Briosa Chinois (11.49 lei), macarons (17.99 lei), tarta Quiche Lorraine (8.99 lei), desertul Clafoutis (9.49 lei) si mini melcisorii de diverse sortimente (6.79 lei) sunt doar cateva dintre motivele pentru care trebuie sa ajungi la Lidl in Saptamana Franceza.

Continua calatoria in lumea culinara frantuzeasca pregatind o masa plina de gust si savoare. Incearca supa in stil frantuzesc (4.79 lei), buletele de cartofi (6.49 lei), amestecul de legume in stil frantuzesc (7.49 lei) si pregateste o salata cu dressing in stil frantuzesc (3.99 lei). Asociaza si la aceasta masa un vin bun alb Alsace (29.99 lei) sau unul rose sec Cabernet d’Anjou Marque (19.99 lei).

In Saptamana Franceza la Lidl, fascinanta lume culinara frantuzeasca este mai aproape de tine!

Becel intreaba specialistii: Cum intelegem corect eticheta nutritionala?

Eticheta nutritionala a produselor alimentare iti ofera informatii esentiale despre calitatea acestora. Daca urmaresti sa ai o alimentatie echilibrata, este bine sa-ti creezi un obicei din a citi eticheta nutritionala. Mai mult, trebuie sa te asiguri ca intelegi corect informatiile citite, iar astfel vei face, cu siguranta, cele mai potrivite alegeri alimentare. Becel a intrebat specialistii despre importanta citirii etichetei si a strans de la ei cele mai valoroase sfaturi.

 „Eticheta nutritionala a unui produs ne ajuta sa intelegem profilul nutritional al acestuia. Putem afla, astfel, cate calorii ne aduce produsul in cauza, ce cantitate si ce tipuri de grasimi contine, dar si cat zahar sau cata sare vom adauga dietei noastre consumand acel produs. Toate aceste detalii sunt valoroase, mai ales pentru cei care doresc sa aiba o alimentatie corecta si echilibrata, insa, fiecare dintre noi ar trebui sa invete cum sa citeasca si sa inteleaga eticheta nutritionala.”, spune Corina Zugravu, Medic Primar in Nutritie si Igiena Alimentatiei.

La ce sa te uiti pe eticheta nutritionala?

  1. Valoarea energetica – reprezinta, de fapt, numarul de calorii pe care ni-l aduce produsul respectiv. Este exprimata in doua unitati de masura: kJ (kilojouli) si kcal (kcalorii). De interes pentru noi sunt doar kcaloriile (caloriile).

Caloriile (kcal) sunt prezentate, de obicei, pentru 100 g de produs sau per portie. In plus, pentru a fi mai usor vizibila, informatia este repetata pe fata ambalajului, sub forma unei casete in care sunt inscrise: valoarea energetica pentru o portie de produs, dar si contributia unei portii  la necesarul caloric pentru o zi (apreciat ca fiind 2000 kcal/zi).

Contributia la necesarul caloric zilnic este exprimata procentual, tocmai pentru a intelege mai usor cat anume din caloriile pe care le putem consuma intr-o zi au fost acoperite prin consumul unei portii din produs.

  1. Cantitatea si calitatea grasimilor dintr-un aliment. In informatiile nutritionale gasim inscrisa cantitatea totala de grasimi exprimata, de obicei, in grame (100 g de produs), dar si tipurile de grasimi care o compun, respectiv cantitatea din fiecare tip.
  • Grasimile saturate (acizii grasi saturati) sunt grasimile care determina cresterea colesterolului rau (LDL), daca sunt consumate in exces; intr-o alimentatie echilibrata, cantitatea maxima de grasimi saturate consumata intr-o zi nu trebuie sa depaseasca 20 g.
  • Grasimile mononesaturate si grasimile polinesaturate, adica acizii grasi mononesaturati si polinesaturati, sunt asa numitele grasimi bune, care scad colesterolul LDL (colesterol rau). Daca nu exista restrictii de aport caloric, cantitatea de grasimi mono si polinesaturate poate ajunge la 50 g/zi.
  • Omega 3 si Omega 6 sunt grasimile esentiale care ne sunt absolut necesare in alimentatie, ele neputand fi produse de organismul nostru; ele fac parte din categoria grasimilor polinesaturate si se recomanda un consum zilnic de 2 g de Omega 3 (acid alfa linoneic) si 10 g de Omega 6 (acid linoleic).
  1. Continutul de sare – este o alta informatie importanta de care trebuie sa tinem cont. Un consum crescut de sare duce la hipertensiune arteriala, factor de risc important pentru boala cardiovasculara. Trebuie sa stim ca informatia din tabelul nutritional indica sarea totala (bazata pe continutul total de sodiu al produsului) si nu neaparat sarea adaugata ca atare in produs. Pentru o alimentatie echilibrata este bine sa alegem produsele cu un continut cat mai mic de sare. Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda un consum zilnic de maxim 5 g de sare, insa, in Romania, consumul mediu de sare este mai mult decat dublu fata de cel recomandat.
  2. Continutul de zahar – este mentionat in tabelul nutritional sub forma „zaharuri” si reprezinta continutul total de zaharuri din aliment, inclusiv zaharul care provine din fructe (fructoza). Cantitatea totala de zaharuri nu trebuie sa depaseasca 90 g/zi si este bine ca cea mai mare parte din aceasta sa provina din fructe, in detrimentul zaharului adaugat sau al dulciurilor concentrate.
  3. Prezenta grasimilor trans artificiale este unul dintre subiectele cele mai discutate in ultima vreme, dat fiind noua directiva FDA (Administratia Americana Pentru Alimente si Medicamente) care a impus industriei alimentare din SUA un termen de 3 ani pentru a elimina aceste grasimi rele din produse.

„Ȋn Europa, grasimile trans artificiale (cele care provin din grasimile partial hidrogenate) au fost eliminate voluntar de catre cei mai multi dintre producatori. Reformularea cea mai radicala s-a realizat acum mai mult de 15 ani pentru produsele din categoria margarine, cand au aparut margarinele de generatie noua, de exemplu. Pentru acestea s-a recurs la folosirea unei mici cantitati de grasimi vegetale tropicale (de palmier, de cocos) – grasimi cu o consistenta solida in mod natural, eliminandu-se astfel grasimile partial hidrogenate.”, spune Corina Zugravu.

Eticheta nutritionala nu furnizeaza informatii referitoare la prezenta grasimilor trans in alimente. Pentru a identifica daca un produs contine sau nu grasimi trans, trebuie sa citim cu atentie lista de ingrediente. Sintagma „grasimi partial hidrogenate” indica faptul ca respectivul produs contine grasimi trans artificiale si, prin urmare, este mai bine sa il evitam.

Cum identifici margarina de generatie noua la raft?

In comert se gasesc mai multe tipuri de margarina care au un continut diferit de ingrediente. Poti identifica usor margarinele de generatie noua (margarinele tartinabile, de calitate)  prin citirea cu atentie a etichetei. In lista de ingrediente nu trebuie sa apara grasimile partial hidrogenate. In plus, grasimile esentiale Omega 3 si 6 sunt, de obicei, mentionate pe eticheta.

Mai multa siguranta pentru bebe

Atunci cand vine vorba despre siguranta copilului tau, ai fi dispusa sa faci orice, sa te sacrifici, daca este nevoie. Totusi, nu este nevoie decat de foarte multa atentie si cateva aspecte pe care sa le ai in vedere inca dinainte de-a se naste bebe, astfel incat sa fii familiarizata cu orice risc.

Daca nu ai un certificat de oferire a primului ajutor, sa stii ca acesta se poate obtine in urma unui curs. Te poti interesa pe interent despre locurile de unde poate fi obtinut un astfel de permis si poti incepe un curs inca din perioada in care esti insarcinata.

Aduna cateva numere de telefon de urgenta, trece-le pe o lista si plaseaz-o la vedere. Printre aceste numere ar trebui sa fie incluse: telefonul pediatrului in grija caruia este copilul tau, al medicului de familie, al unui sistem de ambulanta 24/24, al departamentului de politie/ pompieri.

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Sa-l lasi pe bebe sa planga? Da sau nu?

Metoda CIO (Cring it out) reprezinta o controversa in randul proaspetelor sau viitoarelor mamici. Numai gandul ca iti poti lasa copilul sa planga la nesfarsit, doar pentru ca asa este bine si ca poate invata ceva din asta, le infurie pe mame si chiar si pe unii specialisti. Dar exista si cealalta baricada, care vine in contraatac cu argumente. Care sa fie cea mai buna varianta?

Metoda Feber este deja mult prea cunoscuta si pe cat de celebra, pe atat de controversata. Telul este acela de a-l invata pe bebelus sa reuseasca sa adoarma singur si mai ales sa poata readormi, daca se trezeste pe parcursul noptii, fara sa aiba nevoie de tine pentru a face asta.

Medicul Feber Richard ii sfatuieste pe parinti sa nu incerce aceasta metoda inainte ca bebelusul sa fi implinit varsta de cinci sau sase luni. Iata cum se face:

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Bebe e fericit cand suge

Te gandesti oare de ce este un bebelus fericit atunci cand suge? Sa stii ca sunt numai doua motive mari si late: unul ar fi acela ca ii declanseaza reflexul de linistire si al doilea, bineinteles, ca ii potoleste foamea. Sa le luam pe rand.

Potolirea foamei

Cui nu-i place sa manance? Ei bine, nou-nascutilor le place atat de mult, incat au intre 8 si 12 mese pe zi! Pentru bebelusi mancatul reprezinta ore intregi de placere oferita de supt. Sugarii consuma in fiecare zi aproximativ 170 ml de lapte pentru fiecare kilogram de masa corporala.

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Regulile leganatului

Bebelusii foarte agitati trebuie infasati strans, au nevoie de un sasait zgomotos, iar leganatul trebuie sa fie rapid si energic. Tine minte ca leganatul se refera la orice tip de actiune ritmica, de la bataile usoare din palma, pe spate sau pe fundulet, la plimbarile cu masina sau la plimbarile pe jos, cu bebelusul intr-un sling.

Cele trei reguli ale unui leganat de succes sunt:

Incepe repede si energic

Calmarea celor mai agitati bebelusi cere miscari sacadate, asemanatoare unui tremurat, de parca ati suferi de frisoane foarte puternice. Acest tip de miscare declanseaza reflexul de linistire si il face pe bebe sa se gandeasca: Uau, ce bine este!

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Previne sindromul mortii subite

Acest sindrom il sperie pana si pe cel mai relaxat parinte, cu atat mai mult cu cat poate interveni in cazul oricauia dintre noi, fara sa depinda in vreun fel de puterea noastra de a actiona. Si totusi…

Alapteaza cat mai mult

S-a demonstrat ca alaptarea bebelusului scade riscul de moarte subita la bebelusi, cu o rata de 50%, dupa cum sustin expertii. Unii considera ca laptele matern ii protejeaza pe cei mici de infectii si le creste riscul de moarte subita. Nu are rost sa mai mentionam ca nu este cazul sa consumi alcool daca alaptezi, pentru ca acest fapt intr-adevar creste riscul.

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Leaganul pentru sugari

Probabil ca multi dintre tinerii parinti traiesc departe de familiile lor si responsabilitatea ingrijirii bebelusului le revine lor, 24 de ore din 24. Nici nu e de mirare ca au nevoie de ajutor.

Ei bine, tocmai de aceea este absolut necesar ca inventatorii aparatelor care ne scutesc de efort, cum ar fi masinile de spalat vase, sa creeze si niste dispozitive pentru calmarea bebelusuilor. Nici nu a trecut mult timp si au inceput sa apara si acestea: leaganele, scaunele care vibreaza, etc.

Multi parinti obositi considera totusi ca aparatele care vibreaza si leaganele sunt mult mai bune decat plimbarile cu masina. Daca sunt folosite corect, aceste aparate sunt mai eficiente, nu provoaca accidente, nu polueaza si iti permit sa stai in pijama!

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Ghidul hainutelor in prima luna

Prea putine lucruri tind sa fie asa de dragalase precum hainutele micutilor bebei. Este foarte tentant sa ai deja o intreaga garderoba care il va astepta pe puiul tau la intoarcerea din maternitate, dar inainte de a-ti goli cardul de credit, retine urmatoarele!

Nu uita ca bebelusii au o particularitate: cresc extrem de repede in primul an de viata. Asadar fa cumparaturi cu intelepciune, astfel incat bebelusul tau sa poata purta toate hainutele pe care i le-ai pregatit cu dragoste.

Foarte multi parinti cumpara si de dragul de a cumpara. Atunci cand esti in euforia proaspetei posturi de parinte, nu prea stii ce sa faci, si atunci preferi sa fie mai multe hainute, ca sa avem de unde alege! Dar nici nu este nevoie de foarte multe hainute la inceput, ca sa nu mai mentionam ca nu este absolut deloc nevoie de haine sofisticate.

Citeste continuarea pe bebelu.ro

Bugetul pentru bebe

Ai doar noua luni de pregatire pentru sosirea celui mic in viata ta. Gandeste-te cate lucruri frumoase ii vei cumpara. Vei dori sa il surprinzi pe bebe cu tot ce este nou si bun, insa nu ar strica sa faci si economii.

Este bine sa te gandesti de la inceput care este suma aproximativa pe care o vei consuma cu bebe in fiecare luna. Costurile pot varia in functie de orasul in care locuiesti, insa poti face o scurta investigatie care sa includa urmatoarele:

  • Cat te costa o zi de spitalizare cu bebe, dar o consultatie de specialitate? Afla daca si cat acopera asigurarea medicala de stat si care este costul daca faci un abonament pentru o clinica privata;
  • Care sunt costurile cu cresa/ gradinita/ bona;

Citeste continuarea pe bebelu.ro